• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 1 آبان 1399
کد مطلب : 113894
+
-

با مردم /  سخنان وزیر بهداشت دردآور و قابل تأمل بود

با مردم /  سخنان وزیر بهداشت دردآور و قابل تأمل بود





وقتی وزیر بهداشت که انتخاب خود دولت است، این چنین از ناهماهنگی‌ها در میان مسئولان و رعایت نکردن مردم گلایه می‌کند، تردیدی نیست که امید به بهبود شرایط کرونایی نیست. مقام عالی بهداشتی ایران اینگونه تشخیص می‌دهد، مردم جدی نمی‌گیرند و مسئولان هم به وعده‌ها عمل نمی‌کنند. آیا معجزه کرونا را از بین خواهد برد؟
زمانی از تهران 

  صدور کارت هوشمند ایثارگران ارتشی چه شد؟
چندی قبل اعلام کردند که برای ایثارگران ارتشی که دارای سنوات بالای حضور در جبهه هستند یا خدمت مقدس سربازی و پرسنلی آنان در زمان جنگ بوده است، کارت ایثار هوشمند صادر می‌شود که براساس آن بتوانند از برخی خدمات بهره‌مند شوند، اما به دلایلی نامعلوم این کار متوقف مانده است. از سوی دیگر، مقرر بود به سنوات بالای حضور در جبهه درصدی جانبازی اعطا شود که آن هم بعد از تشکیل پرونده برای تعداد زیادی نیمه‌کاره ماند و دیگر تشکیل پرونده نمی‌شود. 
فتاحی از اصفهان 

   بیمه تکمیلی بی‌خاصیت بازنشستگان 
شرکت بیمه‌ای که متولی بیمه تکمیلی بازنشستگان است، هیچ امتیازی برای این قشر ندارد. هزینه ویزیت و دندانپزشکی را هم نمی‌دهد و تنها ماهانه حق بیمه می‌گیرد؛ درحالی‌که حق پوشش بیمه‌ای ناچیزی دارد. حتما باید رو به موت راهی بیمارستان شویم تا بشود از این بیمه استفاده کنیم؟
آبادی از تهران

  رانندگان اتوبوس‌ها از تکنولوژی خودروی خود استفاده نمی‌کنند
امروزه اتوبوس‌های مسافربری بین‌شهری، بسیار مجهز و مدرن شده‌اند و تکنولوژی پیشرفته دارند که از آن جمله سیستم‌های تهویه و سرمایشی و گرمایشی نیمه‌اتوماتیک یا مکانیکی و حتی دیجیتال و کنترلی است، ولی اکثر رانندگان محترم این اتوبوس‌ها از نحوه صحیح استفاده به‌موقع از آنها با توجه به هوای آلوده داخلی و لزوم روشن یا خاموش کردن آنها و اثرگذاری روی روحیات مسافران آگاهی ندارند و به همین جهت مسافران مدام ناراحت و عصبی می‌شوند. 
ارکانی، مسافر همیشگی بین‌شهری

  کمبود آب، مشکل تازه‌ای نیست
اینکه کمبود آب را عامل مشکلات اخلاقی و اجتماعی عنوان می‌کنند، چیز دور از ذهنی نیست؛ سال‌هاست آب در برخی مناطق کشور مثل سیستان و بلوچستان کمیاب و نایاب است و بسیاری از نقاط، آب شرب روزانه ندارند، اما مسئولان فقط وعده می‌دهند و خبری از اجرای وعده‌هایشان نیست تا امروز که خبرهای نابود‌کننده از زبان مسئولان می‌شنویم. چه‌کسی پاسخگوی این شرایط اسفبار است؟
ضامن زهی از زاهدان

  کیوسک نامناسب مقابل ورزشگاه تربیت‌بدنی دانشگاه تهران
به‌تازگی از سمت میدان انقلاب به سمت 16آذر، درست مقابل ورزشگاه تربیت‌بدنی دانشگاه تهران از سوی شرکت ساماندهی کیوسک مطبوعاتی گذاشته‌اند که برای رفت‌وآمد مردم مشکل ایجاد کرده است؛ ضمن اینکه فروش سیگار و برخی اقلام در دکه، مناسب مقابل دانشگاه نیست.
حسینی از تهران

   چرا عکس ابن‌سینا از روی دفترچه‌های بیمه حذف شده است
هرچند که به‌تازگی با احراز کد بیمه‌ای در برخی مراکز بیماران پذیرش می‌شوند، اما دفترچه‌های جدیدی که صادر می‌شود، فاقد عکس ابن‌سیناست؛ درحالی‌که در ترکیه مجسمه این پزشک نامدار ایرانی را ساخته و نصب کرده‌اند و او را اهل ترکیه معرفی می‌کنند. چه زمانی به‌خود می‌آییم. 
مرندی از تبریز

  لباس فرم مسئولان سرویس‌های بهداشتی سفید نباشد
لباس فرم مسئولان سرویس‌های بهداشتی سطح شهر طوسی یا سبزرنگ باشد، نه سفید که لباس خاص پزشکان و پرستاران است. از مسئولان تقاضا داریم این روند را متوقف کنند. 
بهرخ از تهران 

  کاهش دوز انسولین به قیمت جان بیماران تمام می‌شود
به‌دلیل نبود انسولین و توصیه و موافقت پزشک، دوز انسولین بیمارمان را کاهش دادیم تا بتوانیم به داروی کافی دسترسی داشته باشیم، اما متأسفانه این رویه قابل ادامه دادن نیست و به قیمت جان بیمار تمام خواهد شد. آن وقت چه‌کسی پاسخگو خواهد بود. استدعا داریم جلوی مافیای دارو بایستند و کسانی را که با جان مردم بازی می‌کنند، زندانی و مجازات سنگین کنند.
دبیری از شیراز

  پلاک‌های متفرقه را به تهران راه ندهند
برای کاهش بار ترافیکی تهران به‌خصوص در شرایطی که به‌دلیل کرونا مجبور به استفاده بیشتر از خودروهای شخصی هستیم، مسئولان جلوی ورود پلاک‌های متفرقه از شهرهای همجوار به تهران را بگیرند. 
دهقانی از تهران 

  جریمه کردن مردم و اصناف راه مبارزه با کرونا نیست
هر چند که هنوز جریمه کردن مردم بدون ماسک عملی نشده است، اما به‌عنوان کسی که به دولت کنونی رأی داده‌ام و هنوز پای رأی خود هستم، توقع دارم دولتمردان ملاطفت بیشتری داشته باشند و در این شرایط، فشار را بر مردم بیشتر نکنند. به‌نظر من، رئیس‌جمهوری باید مسئولان را جریمه کند و تحت فشار بگذارد که چرا برای تیم بهداشتی دولت ارز کافی نیست تا بتوانند امکان تست‌های رایگان یا توزیع ماسک رایگان داشته باشند. تا زمانی که قرار باشد تنها وسیله دفاعی ماسک باشد و شست‌وشوی دست، نمی‌توانیم بر کرونا غلبه کنیم. با این قیمت‌های بالا نه امکان تست دادن داریم و نه امکان تهیه ماسک به میزان نیاز و استاندارد. پس نهایت کاری که از ما برمی‌آید، همین استفاده کج‌دار و مریز از ماسک و شست‌وشوست. بی‌شک باقی قضیه بر عهده مسئولان است.
شمشکی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید